Het Aubadekoor is in 2013 voortgekomen uit de Volksopera Tuindorp-Oostzaan. Het vierstemmig koor uit Amsterdam-Noord zingt een divers repertoire van klassiek, pop en folk. Naast muziek van Mozart, Händel en Bach worden nummers gezongen van bijvoorbeeld Ramses Shaffy, The Mamas and the Papa’s, ABBA en volksliedjes uit alle windstreken.

Daarnaast deed het Aubadekoor mee aan het TV-programma De Hokjesman, verschillende projecten zoals Buurtsoap ‘De Wasserette’, het Kroegkorenfestival op de Nieuwmarkt en kerstviering in de Buiksloterkerk. Ook treden zij op bij openingen van exposities en andere manifestaties in Amsterdam-Noord.

Het koor repeteert elke donderdagavond van 20.00 uur tot 22.00 uur in de Blauwe Zaal van het Zonnehuis op het Zonneplein in Tuindorp-Oostzaan, Amsterdam-Noord.
Nieuwe leden zijn van harte welkom. Op basis van een stemtest word je ingedeeld in een van de stemgroepen (sopraan, alt, tenor of bas). Ervaring in andere koren, noten lezen  of zangles wordt niet geëist, maar is uiteraard zeer welkom.

Wil je meezingen? Klik hier